LEKCIJA 6: Skupi sadržaj ili jeftina distribucija? Tko će pobijediti?

Time Warner vs. Apple, Netflix…

Uz pretpostavku da vam poznavanje američkih medijskih korporacija nije jača strana pa ne znate ništa o Time Warner-u osim da je vlasnik CNN-a, evo kratkog uvoda – znate za HBO, čega su isto vlasnici. Kao i Warner Bros-a koji su kao najveći studio zaslužni za filmske hitove poput Nolanovog Inceptiona, Harry Potter-a i televizijskih poput Gossip Girl i The Big Bang Theory. Njihov je i Turner Broadcasting System (kojeg je CNN dio) i Time Inc. koji izdaje neke od najprodavanijih američkih magazina – People, Sports Illustrated, Entertainment Weekly… Sažetak: Time Warner = vlasnici premium medijskih sadržaja.

S druge strane imamo Apple = vlasnici à la carte medijske distribucije iTunesa koja nudi jeftine pa i free medijske sadržaje i Netflix = servis koji vam za fiksnu, malu cijenu omogućuje neograničeni mjesečni najam DVD-a, a od nedavno i online streaming medijskih sadržaja prema istom cijenovno fiksnom modelu.

CEO Time Warnera Jeff Bewkes ne voli iTunese. Ni Netflix, ni Hulu. Naime, on smatra da se skup i kvalitetan sadržaj koji Time Warner proizvodi ne smije jeftino prodavati. Prošle godine je posebno poludio na rent model Apple TV-a za 99 centi. Tom prilikom se sa njim složio i šef Viacoma. I on i Jeff smatraju da skup, kvalitetan sadržaj koji producira treba zadržati svoju vrijednost i kroz distribucijski kanal, da ga ne treba prodavati nizašto. Zato Time Warnerov sadržaj ne možete kupiti na iTunesima. Foxov i Disneyev na primjer možete – jer je Steve Jobs jedan od njihovih najvećih dioničara. Korisnici vole iTunese i Netflix, vole da su im stvari cijenom maksimalno dostupne i da mogu birati što kupuju. Ali korisnici vole i Jeffov True Blood, Entourage, Boardwalk Empire, Sopranose i žele da se takav sadržaj i dalje producira.  Jeff kaže da Netflix i Apple ne razmišljaju održivo i odgovorno o umjetničkoj i produkcijskoj slobodi i silnim novcima koji su potrebni da se to kvalitetno upakira u medijski proizvod. Ne sviđa mu se ni što bi stavljanjem svog sadržaja na te platforme izgubio direktnu vezu s kupcem jer ne kontrolira platformu.

Uglavnom, što se tiče nekih stvari Jeff je skroz u pravu. Ali HBO je prošle godine izgubio 1,5 milijuna korisnika. Pogledamo li situaciju iz aspekta vrijednosti dionica situacija je ovakva – danas je jedna dionica Netflixa tradeana za $ 186,74, Applea za $ 341,40 a Time Warnera za $ 32,52.

Hmmm, možda da Jeff ipak malo bolje razmisli o tome kako će sačuvati Sopranose i ostalu ekipu…

EXECUTIVE SUMMARY: Vlasnici sadržaja će koliko god mogu inzistirati na naplati po komadu, no iz korisničke perspektive budućnost je u servisima poput Spotify ili Netflix koji su bazirani na fiksnoj pretplati i neograničenoj konzumaciji sadržaja. Apple kao vlasnik platformi i servisa iTunesima monopolizira pristup i distribuciju sadržaja i od vlasnika sadržaja uzima ogromnu maržu. Razvoj tehnologije i konzumentskih trendova pokazat će hoće li Time Warner, Viacom i drugi proizvođači sadržaja ili Apple, Netflix, Hulu, Spotify i drugi korisničko prijateljski servisi odnijeti pobjedu na tržištu.

Advertisements

2 responses to “LEKCIJA 6: Skupi sadržaj ili jeftina distribucija? Tko će pobijediti?

  • Mia

    Bewkes ocigledno ne kuzi da vecini ljudi nije problem dati 1$ za epizodu omiljene serije, no ako je cijena 5 puta veca, onda ce se vecina posluziti ilegalnim download servisima. Jobs je svojim iTunes-ima spasio music industry. 🙂 a Bewkes ce uskoro biti bivsi CEO ak tako nastavi. 😀

    i nije toliko bitno cija je cijena dionice veca jer mnoge firme s vremenom raspolovljavaju svoje dionice, vec koliko rastu ili padaju u odnosu na prije. i ako pogledamo cijene prije tocno godinu dana; warner je od tada narastao mozda 2%, apple 80%, a netflix 350% :0

  • Mia

    “Apple kao vlasnik platformi i servisa iTunesima monopolizira pristup i distribuciju sadržaja i od vlasnika sadržaja uzima ogromnu maržu.

    Apple ne moze monopolizirati nesto cega je vlasnik. Postoje deseci platformi za disribuciju media content-a (Amazon, Netflix, Microsoft etc…)a, Apple je najuspjesniji zbog vertikalne integracije (proizvodi hardware, za isti radi software-a, i pruza pristup medijima). Tako end users dobivaju laksi i kvalitetniji pristup contentu, i stoga Apple moze traziti uvjete koje zele od content providera, sto ne sugerira da je isto monopol jer ima brdo ostalih platformi s kojima content provideri mogu poslovati.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: