LEKCIJA 11: Copy & paste novinarstvo ili budućnost pričanja priča?

Storify.com

Burt Herman koji je osnivač Storify-a bivši je reporter Associated Pressa gdje se koristio izraz „Can U pls storify?’“ odnosno – možeš li tu nakupinu informacija pretvoriti u priču?

Onda je Burt krenuo u poduzetničku avanturu i stvorio alat kojim se mogu „kreirati priče koristeći društvene medije“ – Storify.

U ovoj ideji spajaju se dva trenda – kuriranje (kao i u svijetu umjetnosti, kurator je specijalist za određenu vrstu sadržaja, npr. pop art ili dokumentarne filmove, pa je uključen u odabir tog sadržaja za potrebe koncipiranja izložbi ili festivala; npr. tagiranje je jedna od vrsta kuriranja online sadržaja) i pričanje priča.

Ukratko, ovaj alat vam omogućava da copy-pasteanjem tweetova, tekstova sa raznih web stranica, downloadanjem i re-uploadanjem fotografija i video materijala te linkanjem na originalne izvore i naravno dodavanjem vlastitih materijala kreirate multimedijalnu priču. Neke od dobrih strana Storify-ja sigurno su jednostavnost njegovog korištenja i uredničke mogućnosti koje vam pruža. Na neki način postajete urednik koji ima na raspolaganju cijeli world wide web kako bi ispričao neku svoju priču.

Storify mogu koristiti novinari, blogeri, brand manageri ili netko za sasvim privatne svrhe poput storify-anja vlastitih putovanja.

OK, Storify je jako cool, ali koliko je ono što ćete njime kreirati stvarno vaše? A onda opet, neki od najvećih kreativaca su samo spretni sakupljači tuđih ideja koje onda uspješno upakiraju u neki svoj koncept. I Steve Jobs kaže da je iPod samo njegova upgradeana verzija walkmena…

Interview s Burtom Hermanom

Advertisements

3 responses to “LEKCIJA 11: Copy & paste novinarstvo ili budućnost pričanja priča?

  • Zdenko

    thx za info, cool alat!

  • Ružica Cigler

    Već sam se počela ljutiti čitajući ovaj post, a onda je, fala Bogu, došao jedini pravi zaključak. Drago mi je da tako razmišljaš. Sve što si napisala o, kako ti kažeš, storifyjanju je zaista cool, ali gdje je tu moja mašta, moj talent, moja kreativnost, moje znanje…
    Dakako i za storifyjanje trebaju te vještine, ali samo da bi uzele od drugih, a kakav je moj doprinos? U snalaženju? U poznavanju tehnologije?
    Storifyjanje me jako vuče na biznis modele koji se temelje na maksimalnoj uštedi, a ne na novim idejama, novim proizvodnjama. Uključujem svoju maštu i vidim urednika koji kompjutoru daje naredbu da pronađe to, to i to, nakon pola sata sjedne za kompić i od svega odabranog kreira novi sadržaj, prilijepi na svoju platformu i eto, gotovo. Uopće ne treba novinara, ne treba radnika. Odlična ušteda.
    Hoće li to konzumenti “popušiti”, pitam se.
    Pozdrav iz sunčanog ZG. RC

  • Mia

    Ukratko, Storify je multimedijalni kolaz. 😀
    Zgodan tool 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: