LEKCIJA 12: Kako povećati posjećenost web stranicama?

Mehanika igrica

STATUS UPDATE – Atlanta, Georgia, the day after Super Bowl…

Dan nakon Super Bowla (oba tima su imala žute tajice pa mi je teško bilo pratiti igru sve do poluvremena kad sam sa potpunim razumijevanjem pratila spektakularni iako ne baš pjevački uspješan nastup Black Eyed Peasa sa Slashom i Usherom), nadasve je adekvatno pisati o privlačnosti, neodoljivosti, ovisnosti o igrama. Sigurno ste se sreli sa ovisnošću, svojom ili svojih bližnjih, onom koja žrtve satima i satima drži pred ekranom TV-a zbog svjetskog, europskog, hrvatskog ili nekog drugog prvenstva ili Super Bowla. Ili ste se susreli sa težom verzijom – ovisnošću o Playstationu, video i/ili online igricama, izgubili prijatelja ili člana obitelji zbog Warcrafta, Farmvillea ili sličnog…

Niste jedini…

Psihološki utjecaj igrica odnosno ovisnost koju stvaraju koristi se sve više i radi povećavanja broja posjeta web stranicama. Jedan od vodećih stručnjaka na tom području je Amy Jo Kim koja ima doktorat iz bihevioralne neuro-znanosti i social arhitektica je npr. igrice Rock Band ili The Simsa. Sa svojom tvrtkom Shuffle Brain radila je i za klijente poput eBaya ili Yahoo-a. Bunchball je „gameifikacijom“ povećao zaraznost pa time i posjetu web stranicama više od 50-ak kompanija među kojima i brojnim medijskim, npr. Playboyu, Hearst korporaciji i NBC-ju.

Osim te psihološke zavodljivosti igrica, ono što je ekstra bitno na društvenim mrežama i uopće kod naše online (kao i offline) egzistencije je – status.

Evo tri fore koje koriste mehaniku igrica za povećanje broja posjeta web stranici i nadmašivanje konkurencije a koje igraju na već spomenutu potrebu za buildanjem statusa i koriste psihološki utjecaj:

–  Odbrojavanje – posjetitelji imaju pristup ekskluzivnim ponudama u određenom kratkom vremenu

–  Bedževi i trofeji – nakon uspješno izvršenih zadataka koji potiču lojanost, korisnici dobivaju virtualne bedževe i razne statusne simbole

–  Skupljanje bodova i rangiranje – medijski primjer – web stranica The Philadelphia Inquirer-a posjetiteljima daje bodove za pregledavanje i shareanje članaka. Čitatelji sa najviše bodova pojavljuju se na „Top Fans“ listi.

Više o mehanici igrica na predavanju Amy Jo Kim „Putting the Fun in Functional: Applying Game Mechanics to Functional Software“ .

Advertisements

3 responses to “LEKCIJA 12: Kako povećati posjećenost web stranicama?

  • Mia

    “Sigurno ste se sreli sa ovisnošću, svojom ili svojih bližnjih, onom koja žrtve satima i satima drži pred ekranom TV-a zbog svjetskog, europskog, hrvatskog ili nekog drugog prvenstva ili Super Bowla.”

    Evo, ja se bas tako veceras osjecam. Ovaj moj gleda tekmu za tekmom (football fans ce znati 😀 ), a i SB je prije neki dan gledao do 4 ujutro. :/

  • Mary

    I ja potpisujem dio o “žrtvama” koje Playstation satima drži prikovanima… Nisam proučavala, ali sigurno je do sada skupio sve bedževe, trofeje i ine nagrade 😦

  • niko

    ja sam ospjednut playstationom

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: