LEKCIJA 14: Kako postati leader?

MEET…Jill Geisler

Volim ljude s kojima sjednem na ručak prvi puta u životu i odmah osjećam kao da ih znam godinama. Jill je takva. U isto vrijeme vrlo draga i vrlo impresivna. Jill Geisler je nakon vrlo uspješne dugogodišnje karijere novinarke i urednice postala predavač leadershipa i menadžmenta na Poynter institutu.

Koliko su u medijskim organizacijama važni leaderi na korporativnoj i uredničkoj razini? Koliko su te razine različite i koliko trebaju biti usklađene?

JG – Na našim seminarima na Poynteru polaznicima definiram razliku između leadera i menadžera ovako: od zaposlenika se zahtijeva da slijede menadžere, ali oni sami biraju da slijede leadere.

To znači da leaderi postoje na svim razinama u organizaciji. Oni inspiriraju povjerenjem i smjelošću kroz svoju viziju, vrijednosti i znanje – i sposobnost da svo troje efikasno komuniciraju. I korporativni i urednički leaderi moraju razumijeti važnost strateškog promišljanja. To može biti lakše za one na korporativnom nego one na uredničkom nivou. Zašto? Jer novinari koji se popnu na menadžerske odnosno uredničke razine rijetko kada izgube ljubav prema dnevnom proizvodu. Oni instinktivno pokušavaju napraviti sve za najbolju objavu tog dana. Ono što moraju naučiti je kako sagraditi tim koji je toliko jak da je operativno savršen, pa se urednik može odmaknuti korak od svakodnevnog i gledati u budućnost.

Pišete knjigu „What Great Bosses Know“. Koje su najvažnije stvari koje bi medijski šefovi trebali znati?

JG – Jako sam uzbuđena što pišem tu knjigu koja će biti za sve šefove, ne samo one iz medijskih organizacija. Shvatili smo koliko su menadžeri gladni praktičnih savjeta baziranih na istraživanjima kada smo na iTunese 2010. stavili naš podcast  What Great Bosses Know . Prema podacima iz Applea imali smo više od 3 milijuna downloada, a ja svakodnevno dobijam komentare iz cijelog svijeta. Oni žele, a i trebaju razumijeti teme vezane uz motivaciju, donošenje odluka, preuzimanje rizika, komunikaciju, inovaciju, suradnju i rješavanje sukoba. Za specifičnije savjete uputim ih na kolumnu koja je izrazito posjećena i dijeljena – Ten Things Great Bosses Know.

Što je vas napravilo dobrim leaderom?

JG – Moja filozofija bi bila: Svatko tko vam kaže da je on ili ona genijalan leader, vjerovatno nije. Ako vam ta osoba kaže da teži tom cilju, e to je onda druga stvar. Uvijek sam se nadala biti osoba koju će ljudi odabrati da slijede. Vjerovali ili ne, ja sam svoje prvo menadžersko iskustvo imala sa 16 godina kada su mi dali da budem odgovorna za franšizu dućana sa slatkišima u kojoj sam radila kao prodavačica. Već u toj nježnoj dobi sam naučila da je odgovornost vrlo zahtjevna, da autoritet trebam graditi polako i strpljivo i da moj uspjeh ovisi o zadovoljnim kupcima i kolegama. Kada sam imala 27 godina, na TV stanici gdje sam radila kao reporter i voditeljica promovirana sam u direktoricu vijesti. To je bilo 1978. godine kada nije bilo ubičajeno da žene imaju takve pozicije u medijima. Bio mi je užitak graditi kulturu redakcije koja je naglašavala etičnost i poduzetnost, gdje su ljudi mogli graditi svoje karijere i život. Vjerovala sam tada – a vjerujem i sada – da je smijeh na radnom mjestu važna stvar posebno kada su standardi i razina stresa visoki. Zajedno smo stvarali brojne odlične novinarske uratke – ali samo vam moji zaposlenici mogu reći da li sam bila leader.

Upoznajte Jill i saznajte kako vam „quick win“  može pomoći da se pozicionirate na novom poslu.

Advertisements

2 responses to “LEKCIJA 14: Kako postati leader?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: