LEKCIJA 16: Kako biti spreman za digitalno doba?

MEET…Mark Briggs

Digitalno je doba, između ostalog, vrijeme u kojem ljudi mogu i/ili moraju imati više od jedne karijere. Što iz ljubavi prema onome što radi, što iz ambicije a i naprosto zbog silne energije koju ima, svojstvene svim poduzetnicima, Mark ih ima nekoliko – Ford Fellow je na Poynter institutu, osnivač tvrtke Serra Media , direktor digitalnih medija na King 5 TV-u i autor nekoliko knjiga. O promjenama koje je digitalno doba donijelo, što još donosi i o knjizi koju piše, u intervjuu koji slijedi…

Trebaju li danas svi novinari biti educirani da budu digitalno pismeni?

MB – Definitivno. Bez obzira objavljujete li svoje radove digitalno ili ne, morate moći komunicirati i imati odnos sa online zajednicom. To je sada naprosto stvar razvoja svojih izvora i poznavanja svoje publike.

Što bi trebalo biti uključeno u svaki program novinarstva da bi studenti bili spremni za preživljavanje i uspjeh u digitalnom dobu?

MB – Digitalno izdavaštvo je esencijalna stvar da bi studenti naučili o neposrednoj, interaktivnoj i suradničkoj prirodi novinarstva danas. Neki eksperimentalni curriculum koji potiče inovaciju i poduzetništvo definitivno bi bio plus.

Što će se bitno za novinarstvo dogoditi u sljedećih 5 godina? Možete li predvidjeti neke trendove?

MB – Volio bi da mogu znati što je sljedeće. Prije pet godina nismo imali društvene medije koji su dominirali medijskom kulturom i toliko utjecali na novinarstvo. Za pet godina vjerujem da će sve biti još mobilnije i međusobno povezanije nego danas. Sadržaj će i dalje biti važan, iskreno se nadam. Ljudi će dobijati vijesti i informacije iz još različitijih izvora i kanala, a linija između vijesti, informacija i zajednice će biti još slabije definirana nego danas.

Upravo završavate svoju novu knjigu “Newstopia”.

MB – To je još uvijek radni naslov. Prije svega, to je knjiga o poduzetničkom novinarstvu. Pokriva pojavu novinarskih start up-ova u zadnjih nekoliko godina i nudi vrlo praktične savjete kako lansirati svoj medijski start up.

Markova prva knjiga „Journalism 2.0: How to Survive and Thrive –  A digital literacy guide for the information age“ dostupna je za download.

Advertisements

One response to “LEKCIJA 16: Kako biti spreman za digitalno doba?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: