LEKCIJA 17: Što svaki novinar danas mora znati (a i zašto) o interaktivnom novinarstvu i poduzetništvu?

MEET… Jeremy Caplan

Znate one ljude kojima nikako ne možete procijeniti godine? U jednom trenu kažu nešto toliko mudro, nešto jednostavno a opet nevjerojatno pronicljivo da vam se čini da je iza njih barem stotinjak godina iskustva. S druge strane, njihova zanesenost nekim idejama, strast oko nekih geekovskih sitnica toliko je djetinjasta da se pitate kako su uopće uspjeli sami naći put do predavaonice u kojoj ih slušate. Jeremy Caplan je poput velikog mudrog djeteta. Autor je brojnih članaka za Time Magazine, Ford Fellow za poduzetničko novinarstvo na Poynter Institutu i profesor na studiju novinarstva na CUNY-u . Razgovarali smo o dvije stvari – interaktivnom i poduzetničkom novinarstvu.

Zašto ste baš ta dva područja odabrali za vaše područje akademske / predavačke ekspertize?

JC – Da bi novinarstvo preživjelo, sljedeće generacije novinara moraju znati kako ispričati priče od značaja, one koje imaju snažan utjecaj na publiku. Da bi to ostvarili, oživjeli tu neku sjajnu priču, trebaju koristiti cijelu paletu alata koji su im na raspolaganju. To znači da će neke priče ispričati slikama, neke druge audiom ili videom, a treće data vizualizacijom i infografikama. Želim pomoći sljedećoj generaciji novinara da razviju svoje digitalne vještine kako bi mogli ispričati priče koje će utjecati na naše živote. Zato volim predavati interaktivno novinarstvo.

Poduzetničko novinarstvo predajem jer smatram da je od esencijalne važnosti da novinari preuzmu aktivnu ulogu u osiguravanju stabilnosti i održivosti naše profesije. Ne možemo se slijepo fokusirati na dnevne zadatke i ostaviti drugima da upravljaju našim poslom u nadi da će sve ispasti ok. Da bi novinarstvo ostalo snažna profesija, moramo biti proaktivni u promišljanju novih načina kako našu publiku opskrbiti vijestima i informacijama koje imaju vrijednost. Moramo dobro razmisliti što mi kao novinari možemo ponuditi a da je od vrijednosti na sve kompetitivnijem tržištu informacija. Imamo fantastičnu priliku razviti nove medijske projekte po cijelom svijetu i o tome je kod poduzetničkog novinarstva riječ. U ranim danima našeg novog programa na CUNYu u Tow-Knight centru za poduzetničko novinarstvo, financirali smo 11 projekata kreativnih novinara koji su eksperimentirali sa novim idejama kako pojedine elemente novinarstva napraviti profitabilnima. Moramo promijeniti naš način razmišljanja o izvještavanju kao o jednostavnom stavljanju riječi na papir. Jer ono to nije. Izvještavanje je pričanje priča koje imaju svoju važnost i odjek kod publike. Da bi to dugoročno djelovalo, moramo razviti snažne digitalne i poduzetničke vještine i kod onih koji su već razvili svoje novinarske karijere i kod onih koji tek postaju novinari.

Koje su, po vašem mišljenju, najvažnije digitalne vještine koje novinari moraju steći?

JC – Novinari moraju razviti digitalne vještine koje će im omogućiti da dijele svoje priče sa svijetom. To znači da moraju znati složiti bazičnu web stranicu, bio to blog ili neki drugi oblik stranice koji će im omogućiti da objavljuju priče u raznim formatima. To naravno znači i da novinari moraju naučiti kako ispričati priču kroz zvuk i slike. Da bi to mogli, moraju savladati osnove digitalne fotografije kako bi mogli snimiti (barem) korektne fotografije. Zatim, moraju se upoznati i sa procesom snimanja audio i video materijala na jednostavnim digitalnim uređajima, a moraju znati i ponešto o audio i video montaži i uređivanju. To će im omogućiti da objavljuju priče u kojima se fotografije, audio i video materijali stapaju u jednu cjelovitu narativu sa početkom, sredinom i krajem.

Naposljetku, novinari moraju naučiti raditi sa podatcima kreirajući tablice, mape i druge jednostavne vizualizacije. To uključuje znanje analiziranja i prezentiranja numeričkih podataka kako bi komplicirane priče postale jasne. Prema mojem iskustvu, većina novinara – bilo mladih ili starijih, bilo da im je tehnologija draga ili ne – mogu razviti te osnovne vještine kroz nekoliko mjeseci treninga.

A koje su tri najvažnije stvari koje novinari moraju znati o businessu? Što je od esencijalne važnosti  da bi postali uspješni poduzetnici?

JC – Prije svega moraju proučiti postojeći medijski ekosistem i razviti razumijevanje o onomu što već postoji kako bi naučili od uspjeha i grešaka postojećih organizacija, uključujući i one medijske. Drugo što moraju naučiti su osnovne komponente svakog poslovanja – od osnova strategije, marketinga i oglašavanja do računovodstva i financija. I treće, moraju naučiti kako definirati, analizirati i riješiti određeni poslovni problem za jasno definiranu publiku i kako poduzeti potrebne praktične korake da bi rješenje tog problema od idejne faze pretvorili u implementirani projekt.

U članku za Poynter, Jeremy demistificira pet mitova o poduzetničkom novinarstvu

Da li vam je diploma iz violine ikako pomogla u ijednom od ova dva područja?

JC – Violina je moja velika ljubav. Sviranje violine natjeralo me da razvijem discipliniranu dnevnu rutinu vježbanja. Također mi je pomogla da se odmaknem od tehnologije i uđem u neki kretivniji prostor gdje melodije i oblici i muzičke fraze vrijede više od riječi i brojeva.

Jeremyev blog Journo Tech koristan je resurs za lekcije i savjete o digitalnom novinarstvu.

Advertisements

One response to “LEKCIJA 17: Što svaki novinar danas mora znati (a i zašto) o interaktivnom novinarstvu i poduzetništvu?

  • Ružica Cigler

    Daj se zakuni da neznaš koliko Jeremy ima godina. Dooobar Jeremy. A i pameti ima. A i svestran je.
    Čitajući tvoje postove potvrđuju se svjetska razglabanja o novinaru multimedijalnom sveznalici.
    Ipak, najviše me veseli što čovjek kaže da je sadržaj važan. I još me veseli da kaže novinar treba davati važne informacije, drugim riječima, biti od koristi svojim konzumentima na kojoj god platformi.
    Pozdrav, rc

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: