LEKCIJA 20: Što je bitnije za uspjeh – proizvod ili marketing?

MEET… Ridgely Evers

Neki ljudi su naprosto cool. Ridge je vrlo cool. Ovaj poduzetnički veteran svoj je prvi business pokrenuo još negdje 70-ih, ima MBA sa Stanforda,  od 70-tih do danas vodio je brojne softverske, investicijske i FCMG tvrtke i financirao nastajanje mnogih, 2009. bio je jedan od Obaminih savjetnika na President’s Economic Recovery Advisory Board-u… Danas ima konzultantsku tvrtku, vlasnik je nekolicine patenata, uspješan je maslinar i vinar i član uprave SCORE-a “Counselors to America’s Small Business,” (podcrtati i link na http://www.score.org/explore_score.html) koji mentorira i pomaže više od 350 tisuća malih tvrtki u Americi da uspješno pokrenu i vode svoj posao. Čini se kao da je Ridge više od jedne osobe, ali nije. Samo je stvarno vrlo cool frajer.

Vi poduzetnički nabrijani frajeri volite „elevator pitches“ pa bih voljela da mi vlastitu karijeru sumirate u jedan.

RE – Privlači me hvatanje u koštac sa velikim problemima, bilo da je rješenje vezano uz tehnologiju ili ne. Pokušavam vidjeti “preko horizonta“ i krenuti prema tom cilju; ponekad sam izabrao pravi put, ponekad zaglavio na krivom, ali mi nikada nije bilo dosadno.

U svojem predavanju tvrdili ste da je marketing a ne proizvod ono što je ključ uspjeha – da li je to stvarno tako u IERT dobu? Da li to vrijedi i za medijske kompanije? Koliko je onda uopće važan sadržaj?

RE – Zapravo sam rekao da najbolji proizvod nekada pobijedi na tržištu, ali da najbolji marketing pobijedi uvijek. To je točno danas kao i uvijek do sada, razlika je jedino u prirodi marketinga. U IERT dobu moć je prešla na individuu – ona je ta koja poziva, angažira, preporučuje i obavlja transakciju.To znači da je marketing proizvoda sada najvažniji, a Marcom (op.a. marketinške komunikacije) komponenta (nekoć neprikosnoveno najvažnija) sada ima vrlo slab značaj. Glupe kompanije dokazuju svaki dan da ne možeš „pogurati“ viralnost (ono R u IERT-u) na bilo kakav održivi način. Da bi uspio, moraš biti fokusiran na isporučivanje stvarne vrijednosti, vrijednosti koja je djelomično vizija i otprilike 99% slušanje svojeg tržišta i konstantno „uštimavanje“.

To apsolutno vrijedi i za medijske kompanije i pomaže pri razumijevanju zašto su tradicionalne medijske kompanije toliko podbacile: one vjeruju da ih njihov Brand treba spasiti i ne mogu shvatiti zašto to ne funkcionira. Na primjer, novi Yahoo!-ov model je osuđen na propast jer je fokusiran na krivu igru – pecanje page view-ova umjesto davanja stvarne trajne vrijednosti.

Koje bi bile tri najvažnije marketinške aktivnosti koje bi savjetovali medijskim kompanijama?

RE – Prvo, moraju shvatiti da, uz nekoliko iznimki, njihova publika (njihovi gledatelji, čitatelji…) nisu isto što i njihovi klijenti (oni koji im donose prihod). Drugo, moraju shvatiti da je privlačenje i zadržavanje publike preduvjet za privlačenje i zadržavanje kiljenata. Prema tome, moraju istinski poznavati svoje čitatelje/gledatelje da bi onda, kao treće, znali kako im služiti, kako biti apsolutno najbolje mjesto za ono što traže.

Naravno, bilo bi tu još savjeta ali ako smo limitirani na tri, to bi bilo to.

Ridge ima i nekoliko dobrih savjeta o tome što male tvrtke mogu naučiti od velikih

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: