LEKCIJA 25: Dobre ili loše vijesti?

Stanje američkih medija

Danas je  Pew Research Center’s Project for Excellence in Journalism objavio „The State of the News Media 2011“, svoje osmo godišnje izdanje “o zdravlju i statusu američkih medija“.

Izvještaj o stanju medija donosi i dobre i loše vijesti u sljedećim segmentima:

Publika – Dobra je vijest da se nikada nije konzumiralo više vijesti. Za neke je loša vijest da ubrzano raste broj ljudi koji vijesti konzumiraju online, dok konzumacija vijesti na svim drugim platformama ubrzano pada. “In December 2010, 41% of Americans cited the internet as the place where they got ‘most of their news about national and international issues’, up 17% from a year earlier.“

Prihodi – Loša vijest za dnevne novine je da su one jedini medijski proizvod u kojima su prihodi od oglašavanja i dalje nastavili padati. Dobra vijest je da su prihodi od oglašavanja u prošloj godini rasli na svim drugim platformama. “Mobile ad spending still amounts to just 3% of total online ad spending ($743 million), but it increased an impressive 79% in 2010.“.

Ulaganja – Američke redakcije znatno su manje nego što su bile prije 10 godina, ali dobra vijest je da je otpuštanja u medijskoj industriji u 2010. bilo manje nego prijašnjih godina. Najveća ulaganja zabilježena su u televizijskom i online poslovanju. “Resources are shifting both to the net, and particularly to destinations aimed at niche and elite audiences that will pay this content. Specialized audiences can also attract elite advertising.“

Vlasništvo – Američko tržište obilježila su četiri velika događaja – Comcast je preuzeo kontrolu nad NBC Universalom što je jedno od najvećih medijskih spajanja u povijesti; spojili su se Newsweek i Daily Beast; AOL je kupio The Huffington Post (više u jednom od ranijih postova) i Philadelphia Media Network, grupacija koju čine 32 financijske institucije, preuzela je kontrolu nad Philadelphia Inquirer-om, Philadelphia Daily News-om i Philly.com i time okončala mučnu borbu oko bankrota najprominentnijih filadelfijskih medija.

U izvještaju je također identificirano 6 trendova:

1.      Na vodeće pozicije u medijima zasjeli su manageri i lideri iz drugih industrija.

2.      Napredak po pitanju naplate online sadržaja je manji od očekivanog iako se zamjećuju neki znakovi spremnosti za plaćanjem.

3.      Mjerenje posjećenosti web stranica dodatno se zakompliciralo umjesto pojednostavilo.

4.      Lokalne vijesti i dalje su neiskorišten teritorij.

5.      Vjeruje se da će se u budućnosti ekonomski model vijesti zasnivati na više manjih i kompleksnijih izvora prihoda nego ranije.

Oporavak auto industrije potpomogao je skromni oporavak medija u 2010. godini.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: