LEKCIJA 28: Što se dogodi kad iza riječi stoje djela?

Wow! Kakav šef!!!

John Paton je došao na čelo Journal Register Company početkom 2010. i našao kompaniju u više stotina milijunskim dugovima i sa izrazito print orijentiranom kulturom, odnosno ozbiljnim preprekama za bilo kakvu transformaciju u multimedijalnu kompaniju. Em nema para, em nema ljudi koji će kompaniju i njene proizvode pretvoriti u nešto što tržište želi i treba u digitalnom dobu. Zvuči poznato. I hrvatski i brojni drugi izdavači lako se mogu pronaći u ovom scenariju.

I onda John kreće sa transformacijom kompanije – definira tri ključne stvari koje će Journal Register Company pretvoriti u digitalnu kompaniju:

1.      Vijesti moraju biti prvo na mobile platformi, pa onda na internetu i na kraju dana na papiru. Zbog toga se print procesi ne mogu koristiti kao organizacijski princip.

2.      Korporativna kultura, od redakcije do uprave, mora biti bazirana na načelima digitalnog poslovanja: transparentnosti, crowdsourcingu, uključivanju korisnika, društvenim medijima, partnerskim odnosima, korištenju free web-based alata, vertikalno skromnoj menađerskoj strukturi u zamjenu za reportere i prodajno osoblje na ulicama.

3.      Zaposlenici na svim razinama moraju shvaćati važnost digitalnih prihoda.

I onda kao dobar leader John practices what he preaches

U Torringtonu, gradu od 36 tisuća stanovnika, u Connecticutu, Journal Register Company vlasnik je The Register Citizena koji izlazi još od davne 1874. i od lokalno respektabilnih 21 tisuću naklade u 80-ima te 2010. ima nakladu od 8 tisuća. Niti staromodna novina niti grad napuštenih industrijskih postrojenja nisu neki uzbudljivi digitalni Divlji zapad. Od 300 print i online proizvoda u 10 država među kojima je 18 dnevnih novina, John je namjerno odabrao baš ovaj i to protumačio legendarnim Sinatrinim stihovima  – “If  you can make it there, you can make it anywhere.” I prostorno i procesno i sadržajno pretvorio je The Register Citizena u open newsroom.

Pokrenuo je i The Ben Franklin Project :  „The Ben Franklin Project opens the process and allows everyone to participate at whatever level they are comfortable. Adhering to Journal Register’s digital first mission, the Ben Franklin Project will empower the audience – through use of free web-based tools (the list of which is still being finalized) – to determine on what stories our reporting and editing staff should be focusing their efforts. The audience – the news consumer – will no longer simply be the end user. By transforming the process the traditional “end user” will be put at the beginning of the process when she helps shape the newsgathering and participates in the newsgathering.“

Već krajem prošle godine Johnovi planovi su počeli pokazivati rezultate – njihov rast bio je dvostruko veći od prosječnog rasta prihoda od digitalnog oglašavanja u medijskoj industriji. Kada su prošli tjedan objavili rezultate poslovanja i činjenicu da su ostvarili profit, John je odmah objavio i Profit sharing program. Molim vas pročitajte svaku riječ njegovog obraćanja svojim zaposlenicima. Da nam je barem jedan John Paton u Hrvatskoj…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: