LEKCIJA 29: Evolucija interneta?

To be or not to be for paid content

Medijski stručnjaci i ekonomski analitičari se slažu u jednom oko danas lansiranog paywalla New York Timesa – to je  hrabar potez. Ocjene i procjene o novom digitalnom poslovnom modelu NYT-a kojima je web preplavljen mogu se staviti u nekoliko kategorija – bazične informacije, upozorenja, etička pitanja, optimistična podrška, upute kako se probiti kroz zid (pa evo jedne)…

Arthur Ochs Sulzberger  Jr., izdavač NYT-a, u svom današnjem obraćanju čitateljima kaže: “As I have said previously, the introduction of digital subscriptions is an investment in our future. It will allow us to develop new sources of revenue to strengthen our ability to continue our journalistic mission as well as undertake digital innovations that will enable us to provide you with high-quality journalism on whatever device you choose.“ Prošlog tjedna bio je dosta nervoznije hrabar: “If this fails, I’d honestly rather The New York Times not exist in a world where people are unwilling to pay the price of a fucking movie ticket for a monthly online subscription.”

David Carr, NYT autor bloga Media Decoder, naravno podržava taj “netko mora platiti za kvalitetno novinarstvo“ stav.

Čisto rastezanja moždanih vijuga radi: navodno je NYT potrošio 40 milijuna dolara za razvoj i implementiranje paywall-a – možda se to moglo uložiti u kvalitetno novinarstvo…

Za prvih četiri tjedna pretplate nudi se standardna marketinška fora – bolno reducirana pretplata, jednaka za sve tri opcije pretplate u iznosu od 99 centi. A kako će to točno uvjeriti i priviknuti  čitatelje da online content vrijedi platiti?

I malo semantičko-teoretičke analitike za kraj: Websterov riječnik FREE-FOR-ALL definira kao “a competition, dispute, or fight open to all comers and usually with no rules“, a Collinsov “a disorganized brawl or argument, usually involving all those present“ . Ostaje pitanje da li su ta kompeticija, otvorenost, involviranost , nedostatak pravila i neorganiziranost ono što je temelj digitalnog ili će NYT i njegov paywall od 28.3.2011. početi raditi red na internetu.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: