10 hot lekcija o paywallu od NYT izdavača Arthura Sulzbergera

New York Times i paywall koji su aktivirali prije nepuna dva mjeseca je live case study, work in progress koji pažljivo prate izdavači iz cijelog svijeta kako bi prema tome oblikovali svoje online poslovne modele. (Nešto na tu NYT paywall temu i u 2 ranija posta) Moj kolega Juan Senor iz Innovation Media Consultinga jučer je u New Yorku na INMA konferenciji  imao priliku razgovarati sa Arthurom Sulzbergerom Jr-om, izdavačem NYT-a o tome “kako to ide s paywallom“.

Pa evo neke lekcije koje smo mogli naučiti na tom case-u u prvih nekoliko tjedana od implementacije paywalla:

1.      Plaćanje sadržaja nije bitno utjecalo na smanjenje online prometa.

2.      Broj pretplatnika kontinuirano raste, a za njihov rast se koriste agresivne marketinške kampanje – momentalno imaju više od 100.000 pretplatnika (+ 100 000 onih koji su došli preko cross promocije sa Lincolnom).

3.      Razvoj online strategije treba staviti naglasak na društvene medije; NYT-ov je to vrlo uspješno napravio – NYT se spominje u tweetovima svake 4 sekunde, a njihov Twitter account ima 4x više followera od bilo koje druge novine u SAD-u.

4.      Teško je još govoriti o monetiziranju društvenih platformi, ali Arthur smatra je u ovoj fazi najbitnije da se razvije angažiranost sa sadržajem. To je bitno za gradnju baze pretplatnika i zato što odnos ljudi sa online sadržajem konstantno evoluira. Treba ulagati u društvene medije.

5.      Za uspjeh NYT strategije online i offline važna je integrirana redakcija.

6.      Ne treba zaboraviti print izdanje koje je u slučaju NYT-a još vrlo vitalno – 2000. godine su imali 640.000 pretplatnika koji su primali izdanje više od 2 godine, a danas ih ima 820.000 i broj pretplatnika stalno raste.

7.      Čitatelji plaćaju vrijednost sadržaja.

8.      Fokus razvojne strategije treba biti na konzumentima, na omogućavanju najboljeg mogućeg korisničkog iskustva bez obzira o kojoj platformi se radi. Idealni korisnik je onaj koji je angažiran sa sadržajem na više platformi.

9.      Inovacija je bitna, ali nikada ne treba izgubiti iz vida osnovna načela novinarstva.

10.   I možda najbitnija beckettovska lekcija kaže: “And if you’re not occasionally failing, you’re not trying hard enough.”

Detaljnije o Juanovom i Arthurovom razgovoru pročitajte na INMA blogu.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: