Novi operativni model digitalnih ekosistema

Global Entertainment & Media Outlook: 2011-2015 II dio

Kao što sam pisala u prošlom postu, u sljedećih pet godina preko 60% globalnog industrijskog rasta bit će potaknuto digitalnim proizvodima i uslugama. Znači, osim što smo privatno migrirali online i gotovo u svakom trenutku egzistiramo multiplatformno, globalna ekonomija postaje također dominantno digitalna. Ti i brojni drugi podaci nalaze se u izvještaju PricewaterhouseCoopers Global Entertainment & Media Outlook: 2011-2015.

Digitalni ekosistemi koji će biti sve važniji za industriju zabave i medija zahtjevaju i nove operativne modele. PwC taj novi model naziva – The Collaborative Digital Enterprise (CDE) – a riječ je o tvrtci koja je bazirana na tehnologiji i koja je dinamična, povezana i kontinuirano angažirana cijelim svojim ekosistemom koji čine konzumenti, zaposlenici i dobavljači.

U PwC-u predviđaju: “The opportunities are huge for those Collaborative Digital Enterprises who are flexible, fearless, and embrace the challenges and changes within the new digital ecosystem. And those who have digital collaboration infused into their company DNA will be the front runners of the E&M industry in 2015 and beyond.”

Tvrtke koje žele uspješno implementirati CDE formulu moraju inkorporirati u svoje sisteme sljedeće tri komponente:

DIGITALNOST – ubrzana digitalizacija u segmentu sadržaja, poslovnih procesa i inovacija proizvoda je ključna. Socijalni mediji, mobilnost i aplikacije već sada imaju golem utjecaj koji će i dalje rasti.

POTRAŽNJA – konzumenti su ti koji imaju moć, umreženi su i u mogućnosti su vršiti utjecaj. U razvoju novih zabavnih i medijskih proizvoda i usluga oni moraju imati suradničku ulogu.

DATA MANAGEMENT – proliferacija digitalnog sadržaja, pristupa internetu i socijalnih medija predstavlja za tvrtke mogućnost sakupljanja i detaljnog analiziranja i kontekstualiziranja podataka koje prije nisu imali na raspolaganju. Podatci su najvažnije sučelje između konzumenata, sadržaja i branda kao i inovacije.

Ovi trendovi koji naglašavaju otvaranje poslovanja prema suradnji sa konzumentima i oglašivačima na brojnim sadržajno specifičnim platformama poput tablet ili smart uređaja stvorit će u sljedećih pet godina snažan momentum za kreiranje novih poslovnih prilika. Održivi razvoj unutar umreženog digitalnog ekosistema u kojem posluju kreatori sadržaja, vlasnici distribucijskih kanala, proizvođači uređaja i operativnih sistema, kreatori aplikacija i brojni drugi neće biti moguć bez novog Collaborative Digital Enterprise modela.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: