10 lekcija sa WMF-a 2011

Ovogodišnji Weekend Media Festival bio je mjesto druženja, tulumarenja, sklapanja poslova, ponekog skandala, heavy networkinga, a dalo se ponešto i naučiti. O medijima između ostalog sljedeće:

1.      Nestanak dnevnih novina se najavljuje već 100 godina pa još uvijek nisu nestale. I u Hrvatskoj ima primjera novina kojima tiraža raste (npr. Nedjelji Jutranji) i uspješnih lansiranja novih izdanja (npr. Forum) Što nas dovodi do sljedeće lekcije:

2.      Content Is The King! Platforma je sredstvo i sadržaj treba biti prilagođen ili razvijen za različite platforme, ali priča počinje od priče odnosno od sadržaja. Uz dodatak sljedeće lekcije:

3.      Kontekst je ključ za uspjeh i online i u printu. Što je apsolutno točno, ali sad bi tu bilo mjesta za nadugo i naširoko polemiziranje o tome koliko je naših tiskanih medija i portala jasno definiralo svoj kontekst odnosno svoj brand, ali samo ću kratko izjaviti da većina nije. I prebaciti se na sljedeću lekciju:

4.      Naplata online sadržaja nije hamletovsko biti ili ne biti, „Free or Fee“ nego je pitanje ŠTO naplatiti. To je ovako više jedan moj zaključak i lekcija nego nešto čime je rezultirao WMF panel kao i da:

5.      Činjenica da ne postoji jedan jedini i sveobuhvatno dokazani model naplate sadržaja ne znači da sadržaj ne treba naplaćivatim a posebno ne znači da treba čekati da drugi eksperimentiranjem dođu do uspješnog modela već eksperimenti trebaju biti svakodnevnica online poslovanja. Pa smo tako vidjeli da je eksperimentiranje urodilo plodom:

6.      Medijskim start-upovima u regiji – check out: Newscurve, Vertical , Mediatoolkit … Polako rađa plodove i:

7.      Uvođenje reda na tržištu oglašavanja u tiskanim medijima uz pomoć Audit Bureaux of Circulation, ABC Hrvatska. Bravo onim izdavačima od kojih smo po prvi puta čuli realne nenapuhane tiraže njihovih izdanja! Bravo i:

8.      Radio postajama od kojih su neke uvođenjem novih programskih modela i umrežavanjem napravile pravi radijski boom u Hrvatskoj. A i njima se u doba pojave televizija prognozirao nestanak.  Lekcija je zapravo u tome da se treba prilagoditi novom tržištu, novim generacijama, novim trendovima, da se treba reinventati!  Doduše dobro bi nam došlo diferenciranije reiventanje, no što je tu je. Vrijeme za reinventing je i:

9.      Javnoj televiziji koja bi trebala servisirati javnost. A javnost bi trebala biti odgovorna za ono čime je servisira javna televizija. U to ime je u novom zakonu predviđeno da građani aktivno sudjeluju u krojenju programa HRTa pa svi trebamo voditi računa o ispunjavanju svojih građanskih dužnosti i aktivnom vježbanju demokracije. I za kraj jedna bonus životna lekcija:

10.   Znanstvenici su dokazali da gledanje u fotografije pingvina 10 minuta dnevno može povećati razinu sreće za do 6%. (According to James Whatley) koji nas je osim o pingvinima naučio i ponešto o word of mouthu.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: